Hírek : 1. szabadedzés: A délelőtt Pasini volt a leggyorsabb |
1. szabadedzés: A délelőtt Pasini volt a leggyorsabb
motogphirek.hu 2008.09.12. 22:21
A királykategória után, a negyedliteresek versenyzői is kaotikus körülmények közepette vágtak neki a 75 perces szabadedzésnek. Nem elég, hogy a pálya még új a srácoknak, még az időjárás is csak nehezítette a dolgukat.
2008. szeptember 12.
A versenyzők folyamatosan gurultak ki a pályára, igaz eleinte még senki sem húzta teljes erőből a gázt, de ahogy telt az idő, és egyre jobban hozzászoktak a körülményekhez, fokozatosan jobbnál jobb idők születtek. Tóth Imi a sérült ujja, és a vizes pálya ellenére igen jól kezdte az edzést, a tizennyolcadik helyen nyitott. A Tóth csapat másik versenyzője, Hector Barbera kezdett a leggyorsabban, és szerencsére körről-körre sikerült még faragnia az idejéből. Tíz perccel az edzés kezdete után Mika Kallio Barbera mögött a második, Alex Espargaro pedig a harmadik leggyorsabb volt. Top speed tekintetében a finn versenyző volt a leggyorsabb, így folyamatosan szorongatni tudta Barberát, aki azonban nem ijedt meg a KTM-es versenyzőtől, sőt, tovább javított, így 1:57:791-es idejével messze a legjobbnak bizonyult. Időközben Bautista egy hiba miatt elhagyta a pályát, de a spanyolnak sikerült rögtön visszatérnie a pályára.
Barbera láthatólag nagyon jól érezte magát a pályán, sorra ontotta magából a gyorsabbnál gyorsabb köröket. Hector 1:55:851-es idejével Colin Edwards mögé férkőzhetett volna be, ami valljuk be szenzációs teljesítmény a spanyol versenyzőtől. Háromnegyed órával az edzés vége előtt Marco Simoncelli csak a tizenhetedik hely környékén motorozott, Alvaro Bautista pedig a tizennegyedik helyről próbált feljebb zárkózni, ami végül sikerült is, így a fiatal spanyol a hetedik helyre jött fel. Barbera mögött Aoyama volt a második, majd őt követte Kallio és Pesek. Mattia Pasininek lassacskán sikerült a legjobb tíz közé beférkőznie, és egészen az ötödik helyig zárkózott fel. Az időjárás továbbra is igen szeszélyes volt, hiszen hol jobban, hol pedig alig esett az eső, ezért igen nehéz volt egyenletes teljesítmény nyújtaniuk a srácoknak. Negyven perccel a vége előtt Simoncelli a tizenhetedikről egészen a tizedik helyig zárkózott fel, majd folyamatosan javított saját idején. Barbera és Aoyama mögött a harmadik helyet Simoncelli vette át Kalliotól, aki így visszacsúszott a hatodik helyre, majd egy pillanat múlva már ismét a finn versenyzőé volt a harmadik pozíció.
Az utolsó fél órában az eső ismét rázendített, ugyanakkor ez nem rémisztette meg a versenyzőket. Megkezdődött a szokásos hajtás, szinte minden pillanatban más és más volt a pályán a leggyorsabb, azonban Barbera még mindig tartotta vezető pozícióját, Simoncelli volt a második, Lukas Pesek pedig a harmadik. Tóth Imi igen sokszor kiment a csapathoz, hiszen a magyar versenyző még mindig nincs száz százalékos állapotban, és a motoron is folyamatosan állítani kellett, így Imi a tizennegyedik hely környékén motorozott. Pasini és Pesek tovább javítottak az idejükön, Pasini a harmadik, míg Pesek Barbera mögé a második helyig zárkózott fel. Húsz perccel a szabadedzés vége előtt Pasini elvette Pesektől a második helyet, majd közel két kör múlva sikerült megdöntenie Barbera idejét, így az olasz versenyző vette át az ideiglenes első helyet. A mezőny hátsó régióiban nem történt komoly változás.
Negyed óra volt már csak hátra az edzésből, amikor Thomas Luthi bejött a harmadik helyre, Barbera tartotta második pozícióját, míg Pasini továbbra is a leggyorsabb volt a mezőnyben. Öt perccel a vége előtt az első nyolc sorrendje a következő volt: Pasini, Barbera, Luthi, Kallio, Pesek, Simoncelli, Baldolini és Takahashi. Az utolsó percekben nem történt komoly változás, így az első három sorrendje tehát: Mattia Pasini lett az első, Hector Barbera a második és Thomas Luthi a harmadik.
Az első szabadedzés végeredménye:
1 75 M.PASINI APRILIA 1'55"468
2 21 H.BARBERA APRILIA 1'55"669
3 12 T.LUTHI APRILIA 1'56"026
4 36 M.KALLIO KTM 1'56"819
5 52 L.PESEK APRILIA 1'57"011
6 58 M.SIMONCELLI GILERA 1'57"283
7 6 A.DEBON APRILIA 1'57"342
8 25 A.BALDOLINI APRILIA 1'58"046
9 72 Y.TAKAHASHI HONDA 1'58"192
10 41 A.ESPARGARO APRILIA 1'58"442
11 4 H.AOYAMA KTM 1'58"573
12 19 A.BAUTISTA APRILIA 1'58"640
13 60 J.SIMON KTM 1'58"842
14 55 H.FAUBEL APRILIA 1'58"963
15 50 E.LAVERTY APRILIA 1'58"984
16 17 K.ABRAHAM APRILIA 1'59"130
17 45 D.PRADITA YAMAHA 2'00"095
18 15 R.LOCATELLI GILERA 2'00"220
19 43 M.HERNANDEZ APRILIA 2'00"715
20 14 R.WILAIROT HONDA 2'00"827
21 10 I.TOTH APRILIA 2'01"179
22 29 B.LONG YAMAHA 2'04"436
23 35 S.GROTZKYJ 2'04"628
24 27 S.BIANCO 2'06"035
25 38 K.FERRIS YAMAHA 2'11"124
|