Hírek : Kallio nevetett a végén |
Kallio nevetett a végén
motogphirek.hu 2008.06.23. 21:35
A 125ccm izgalmakkal teli versenye után, a brit pályán a 250ccm kategória versenye is megrendezésre került. A mezőny magyar idő szerint délután kettőkor rajtolhatott el.
Az első sorból Alvaro Bautista, Marco Simonchelli és Hector Barbera indulhatott, akiket Thomas Luthi követett.
A tömött angol lelátók előtt kezdődött meg az idei év 8., a világbajnoki címért folytatott- kűzdelem. Bautista a pole pozícióból nagy reményekkel várta a rajtot. A piros lámpák kihunyása után Simoncelli és Takahashi remekül kapta el a rajtot, Alvaro a harmadik helyet szerezte meg az első körben. A mezőny nem széledt szét, meglepően szoros maradt a verseny az első kör megtétele után. Majd a harmadik kör lefutása után éles küzdelem bontakozott ki Alvaro és Takahassi között. Majd a spanyol egy hiba után összeszedve magát megelőzte versenytársát, és így Simoncelli után eredhetett. Barbera a harmadik helyért folytatott harcot a negyedik kör megtétele után és Simontól elorozta ezt, de még nem volt vége a harcnak mivel Simon nem hagyta magát. Bautista közben sikeresen megérkezett Marco mögé. Azonban az olasz motorja kissé gy orsabbnak bizonyult a spanyol apriliájánál. 7 kör megtétele után Bautista és Simoncelli csatájának lehettünk szemtanúi. A finn Mika Kallio feléledni látszott a brit futamon, és könnyedén felzárkózott a 14. helyről a dobogó legalsóbb fokára. A KTM-es a motort nem kímélve Bautistáék után eredt, bár még hátra volt 19 kör.
A rajtot követő lendület után Takahashi jócskán hátra csúszott és közben vb pontversenyben jelenleg az élen álló finn versenyzőt követni tudta Barbera. Pasini a tizenhatodik körben kicsúszott majd távozni kényszerült a versenyzők közül. Majd a 15. körben Bautista átvette a vezetést, amit Simoncelli nem hagyott szó nélkül, és azonnal Alvarot követve támadta a spanyolt. Ezek után Debon is visszaesett a 8. helyre. Az élen motorozó két srác még véletlenül sem engedett a másiknak, majd Simoncelli újra átvette a vezetést, és növelni próbálta előnyét, hogy Bautista ne tudja elkapni. Mindeközben Kallio közeledett a győzelemért harcolókhoz 10 körrel a vége előtt Simoncelli, Bautista, Kallio volt az állás. Mindeközben Kallio körrekordot futott. A verseny egyre éleződött és kialakulni látszott a végső csata állása. Mika a 14. helyről rajtolva a verseny vége előtt 6 körrel vészes közelségbe került Simoncelliékhez és kezdetét vette a féktelen száguldás. Négy körrel a befejezés előtt Bautista sikeresen tartani tudta a mögötte száguldó üldözőket. Bautistának új pályacsúcsot sikerült futnia, két körrel a futam befejezése előtt. Az utolsó körben Bautista és Marco kakaskodásából Kallio jött ki győztesen és az élre hozta be KTM-jét. Alvaro másodpercek leforgása alatt az élről a harmadik helyre csúszott vissza. Persze nagy szerencse, hogy a hibázó Simoncelli nem távolította e l a pályáról az Aspar Team versenyzőjét és Bautista jogosan lehetett dühös az olaszra. A finnek újra örülhettek, hogy versenyzőjük újra megmutatta, mire is képes. Okos taktikázással, kihasználva a végsőkig küzdő két fiú hibáját, fel tudott állni a dobogó legmagasabb fokára. Tóth Imre sajnos nem tudta befejezni a futamot és a verseny feladására kényszerült.
Bautista nyilatkozatában, elmondta, hogy nagyon zavarta a szél, és ezért is nem tudott ellógni a mezőnytől, és az utolsó két kört illetően úgy gondolja, Simoncelli elintézte neki, hogy ne lehessen most felhőtlenül boldog. Azonban dolgozni kell tovább�Simoncelli szerint a futam elég nehéz volt, ami a szélnek is köszönhető. Azonban körről körre próbált gyorsulni, és leszakítani Alvarót, sikertelenül és elnézést kért Bautistától is, aki viszonylag elégedett lehet az eredményével. Mika Kallio mosolyogva elmondta, hogy nem is gondolta volna, hogy meg tudják találni a helyes beállításokat. És végig azon dolgozott, hogy minél közelebb kerüljön az elsőségért harcolókhoz és beismerte, hogy kellett ez a hiba is ahhoz, hogy ő most felállhasson a dobogó legfelsőbb fokára.
Az idei idény jóval több meglepetést hozott eddig, mint a tavalyi. Hiszen hatalmas harc alakult ki a VB-címért. Több az esélyes, és kisebb lett a szakadék az egyes gyártók fejlesztései között is. Nagy várakozással tekinthetnek a versenyzők az assen-i verseny elé.
Futam végeredménye:
1 58 M.KALLIO KTM 26'42"143
2 19 M, SIMONCELLI GILERA 26'42"422 +
3 36 A. BAUTISTA APRILIA 26'44"211
4 21 H.BARBERA APRILIA 26'44"710
5 12 T.LUTHI APRILIA 26'46"410
6 6 A.DEBON APRILIA 26'49"325
7 4 H.AOYAMA KTM 26'49"562
8 60 J.SIMON KTM 26'49"862
9 72 Y.TAKAHASHI HONDA 26'53"950
10 41 A.ESPARGARO APRILIA 27'03"556
11 17 K.ABRAHAM APRILIA 27'15"555
12 52 L.PESEK APRILIA 27'15"700
13 15 R.LOCATELLI GILERA 27'18"224
14 32 F.LAI GILERA 27'19"399
15 55 H.FAUBEL APRILIA 27'19"976
16 54 M.POGGIALI APRILIA 27'20"368
17 14 R.WILAIROT HONDA 27'20"629
18 50 E.LAVERTY APRILIA 27'22"240
19 7 R.GOMEZ APRILIA 27'56"940
20 45 D.PRADITA YAMAHA 28'10"826
21 25 A.BALDOLINI APRILIA 21'34"480
Kiesők:
75 M.PASINI APRILIA
10 I.TOTH APRILIA
Az összetettben világos a helyzet: Kallio 131, Simoncelli 123, Debon 101. Pasini esik és kiesik, a tabellán 98 pont a neve mellett. Barbera negyedik és 82 egységet szerez, mögötte többen is: Aoyama 80-nal, Bautista 77-tel várja a hollandiai folytatát. "Hihetetlen - mondja Kallio a leintés után. - A rajtrácson huszadik voltam és szinte nem volt lehetőségem edzeni a pályán. Egy, a pillanat hangulatában összedobott beállítással mentem ki, ennek ellenére szinte tökéletes volt a motor és nagyon élvezetes volt menni. Hamar felértem, és aztán jókor voltam jó helyen, ki tudtam használni egy hibát. Őszinte leszek: nem hittem volna."
Simoncelli nem tehet mást, megköveti Bautistát: "Normális dolog, hogy Alvaro nem vette jól a dolgot, da verseny ilyen. Szélesen érkeztem, későn fékeztem. Bocsánatot kérek tőle, de meg kellett próbálnom, nagyon szerettem volna nyerni. Vannak ilyen hibák, ezen van javítani." Nos, igen... Bautista: "Igen, ilyen a verseny, mindenki nyerni akar, de csak akkor csinál ilyet, ha biztos a dolgában. Szerintem nem kéne feltétlenül a fűben játszani a kiszorítósdit. Az egyetlen vigasz, hogy nyerhettem volna és hogy jól vezettem."
|