Hírek : Valencia: Kallio nyerte a szezonzáró futamot |
Valencia: Kallio nyerte a szezonzáró futamot
motogphirek.hu 2007.11.04. 15:53
A 125-ös, számunkra hihetetlen és felejthetetlen futam után, ahol Talmácsi Gábor világbajnok lett, szinte már eufórikus hangulatban vártuk a 250-esek idei utolsó versenyét. Azt hiszen, nehezen tudtunk koncentrálni az újabb versenyre, de kerekek mégis gurultak tovább, lássuk miként.
2007. november 4. Az idei szezon utolsó rajtját Kallio várhatta az első helyről, és jól is kapta el a rajtot, ám elsőként Barbera fordulhatott rá a célegyenest köbvető kanyarra. Mégis pár méterrel később már Lorenzo tört az élre, Barberával és Doviziososval a háta mögött. Az első bukást Lai mutatta be, nem sokkal a rajtot követően, miközben egy kör elteltével Lorenzo, Barbera, Dovi volt a sorrend az élen. Őket szorosan követte Kallio, és az egyre begyorsuló Bautista. Lorenzo idei szokásától eltérően nem igazán tudott meglógni miközben mögötte folyamatosan mentek a helyezkedések, és a vezető négyes próbált ellépni a többiektől, ekkor éppen Kallio zárta a sort. Az első előzést Dovi mutatta be Barberával szemben, és elkezdett Lorenzo nyomába eredni. Akár az ide év jó letükrözése volt az a kép, hogy Dovizioso üldözte a spanyolt.Nem igazán szerette volna elengedni, ráadásul mögöttük egyre tömörült a mezőny, és egy 5-ös boly alakult ki, Kallio, Bautista személyében, illetve rájuk tapadt az egyre inkább gyorsuló Angelis. Ekkor nagyjából alig voltak egy másodpercek a különbségek az első 6-7 helyezett között. A spanyolok csatájából Barbera jött ki a legjobban, sikerült kibillentenie Bautistát és elmenni mellette, sőt ennek a kis manőverének köszönhetően Angelis előtt is megnyílt a lehetőség, és élve ezzel ő is elé került. Mégis ezekben a körökben Kallio tűnt a leggyorsabbnak, és a 3. helyről elkezdte támadni az Dovit és Lorenzot. Közben Angelis és elszánta magát arra, hogy feljebb jöjjön, és a finnt váltotta a 3. helyen és lépett az üldöző szerepébe. Némileg érdekes volt látni, hogy az első három helyen haladók közül, jövőre már egyiket sem láthatjuk itt, hiszen mindannyian felmennek a MotoGP-be.Angelis ekkor már 2. volt és Lorenzot támadta, és az első négy helyezettnek sikerült ellépnie a többiektől, de még mindig a spanyol állt az élen, és visszaverte az Asparos támadásait. Eközben, Simoncelli gondolta úgy, hogy krosszozni is tud gyorsasági motorjával, és meglátogatta a kavicságyat, ennek ellenére sikerült visszajönnie a versenybe. 5 kör elteltével Lorenzo, De Angelis, Kallio és Dovizioso volt az első négy sorrendje, őket kicsit leszakadva Bautista követte. Ám ekkor végre összejött az, ami a verseny legelejétől már sejthető volt, De Angelis megelőzte Lorenzót és átvette a vezetést. Olyannyira, hogy azonnal megpróbált ellépni a többiektől, és ez némileg sikerült is neki, közel egy másodpercre ott hagyta őket. Úgy tűnt, annyira megzavarta ez az esemény Lorenzot, hogy már Dovi is elment mellette viszonylag könnyen, ekkor még gondolhattuk, nem eszik olyan forrón a kását, fog ő még visszavágni. Nem így lett, ugyanis amikor már Bautista is mindenfajta ellenállás nélkül megelőzte őt, tudni lehetett valami nincs rendben a motorjával. De Angelis egyre jobban kezdett elszakadni tőlük, és úgy tűnt, győzelmét egyre kevésbé fenyegette veszély. Közben Lorenzo egyre esett vissza a mezőnyben, mialatt az élen az Asparos versenyző akár egy megtáltosodott bika haladt a futam feléhez érkezve. Mögötte azért nem volt ilyen nyugodt a helyzet, Kallio és Dovi ádáz csatát vívtak egymással a 3. helyért, folyamatosan ment az adok-kapok közöttük. Legnagyobb bánatukra azonban nem sikerült igazán közelebb férkőzniük De Angelis-hez, akit ma talán csak a szintén ilyen motoron ülő csapattársának Bautistának volt esélye befogni.A vége előtt 10 körrel beállni látszott a mezőny az élen továbbra is Alex De Angelis haladt, mögötte Bautista, Kallio és Dovizioso állt harcban a dobogó helyezésekért. Ám a finn kezdte leszakítani magáról Dovit és már keményen támadta a spanyolt, aki óriásit bukott – amit vélhetően a poros pálya okozott - és nem a mögötte egyre jobban felzárkózó Kallio. Ezt követően a finn-nek már csak egy dolga volt De Angelis nyomába eredni és megnyerni a versenyt, ami gyorsaságát látva nem tűnt lehetetlennek. 5 körrel a vége előtt igazán csak ő jelentett veszélyt az akkor versenyben vezető san marinó-i számára. Kicsit hátrébb már Debon veszélyeztette Dovizioso 3. helyét, olyannyira hogy pár száz méter után meg is előzte. Őket szinte már teljesen leszakadva Barbera követte. Ekkor más szemre is úgy látszott, hogy a finn gyorsabb volt De Angelis-nél sőt ezt 3 körrel a vége előtt bizonyította, könnyedén otthagyta az addig végig magabiztosan motorozó olaszt. 4km volt hátra volt még az idei évad 250-esek versenyéből, de a helyzet már nem változott az élen. Kallio megtartotta első helyét, amire nem volt esélye, hogy De Angelis visszavegye tőle, így neki megint, immáron sokadszorra be kellett érni a 2. hellyel. 3.-nak végül a hazai pályán az egész versenyen nagyszerűen motorozó Debon jött be, megelőzve a joggal bosszús Doviziosot, majd Barbera jött be az 5. helyen.Mika Kallio-nak ez volt 250-es pályafutása második győzelme, miközben Debon életében először felállhatott a dobogóra, és ezt épp hazai pályán tette. A már kétszeres világbajnok Jorge Lorenzo végül csak 7. lett és nem sikerült megdönteni Kato pontrekordját, de talán nem is bánkódik emiatt annyira. Tóth Imi egy 23. helyezéssel búcsúztatta első 250-es idényét, és egyben az évet is, ahol két pontott gyűjtva a 28. helyen zárt.
Végeredmény: 1 36 M.KALLIO KTM 43'28.349 2 3 A.DE ANGELIS APRILIA 43'28.720 0.371 3 6 A.DEBON APRILIA 43'35.146 6.797 4 34 A.DOVIZIOSO HONDA 43'35.229 6.880 5 80 H.BARBERA APRILIA 43'41.116 12.767 6 60 J.SIMON HONDA 43'41.379 13.030 7 1 J.LORENZO APRILIA 43'43.100 14.751 8 55 Y.TAKAHASHI HONDA 43'44.786 16.437 9 12 T.LUTHI APRILIA 43'44.900 16.551 10 4 H.AOYAMA KTM 43'48.572 20.223 11 58 M.SIMONCELLI GILERA 43'51.975 23.626 12 41 A.ESPARGARO APRILIA 44'00.154 31.805 13 15 R.LOCATELLI GILERA 44'02.659 34.310 14 25 A.BALDOLINI APRILIA 44'27.174 58.825 15 8 R.WILAIROT HONDA 44'27.194 58.845 16 28 D.HEIDOLF APRILIA 44'28.037 59.688 17 73 S.AOYAMA HONDA 44'29.859 1'01.510 18 7 E.VAZQUEZ APRILIA 44'47.969 1'19.620 19 11 T.SEKIGUCHI APRILIA 44'48.947 1'20.598 20 21 F.SANDI APRILIA 44'52.761 1'24.412 21 50 E.LAVERTY HONDA 44'55.878 1'27.529 22 31 A.MOLINA APRILIA 43'49.821 1 kör hátrány 23 10 TÓTH Imre APRILIA 43'56.395 1 kör hátrány 24 53 S.BARRAGAN HONDA 44'11.861 1 kör hátrány
|