Ausztál GP
motogphirek.hu 2007.10.14. 18:50
Lorenző győzött, de még nem világbajnok
2007. október 14.
A versenyt megelőzően, mindenki úgy volt vele, hogy Jorge Lorenzo egy győzelem esetén, már szinte a kezében tarthatná a világbajnoki trófeát, természetesen függően attól, hogy legnagyobb riválisa Andrea Dovizioso hol végez a mezőnyben. A hétvége eddig történéseit figyelembe véve, csak az lehetett leginkább a kérdés, hogy az első hely után, hogy alakul a mezőny, mert igazából csak ott voltak várhatóak nagy csaták. Szinte a világ 8. csodája lett volna ha ezt a versenyt nem Lorenzo nyerte volna meg. Természetesen titkon mindenki várt némi ellenállást a többiektől, főleg Dovizioso-tól, Barbera-tól, és Bautista-tól. Fél szemmel azért Tóth Imire is figyelhettünk, mert jó esély mutatkozott egy újabb pontszerzésre. Nézzük is meg mi történt a futamon.
A rajtot nagyszerűen kapta el Jorge Lorenzo, és egyből az első kanyart követően az élre állt, mögötte Dovi jött be egy mondhatni még jobb rajttal a 2. helyre, majd Bautista következet. Sajnos mindjárt az első kanyart követően megvolt a nap első kiesője, és ez épp az időmérőn remeklő, amúgy második helyről induló Hector Barbera volt. A felvételek alapján úgy tűnt, a motorjában elszállt valami rögtön a rajt után. Lorenzo közben egy kör elteltével már meglépett a többiektől, ekkor Dovizioso, Bautista, Angelis volt a sorrend mögötte. Alig telt el újabb kör és megint egy névvel gyarapodott a kiesők száma, Mika Kallio-t dobta le a motorja. Úgy tűnik tehát, hogy a Japánban hősies diadalt arató finn ezúttal korán mehetett már zuhanyozni.
Közben az élmezőnyben annyi változás történt, hogy Bautista elszánta magát és megelőzte Dovit, hogy Lorenzo nyomába eredhessen minél előbb. Valószínűleg nagy akarásának is köszönhetően többször hibázott, amit olasz kollegája azonnal ki is használt, és visszaelő zte, miközben mögöttük Luthi, és a KTM-es Aoyama is keményen húzták a gázt, hogy befogják őket. Ezt követően beállni látszott a sorrend Lorenzo mögött, sőt ekkor még úgy tűnt, talán a Bautista-nak sikerül otthagynia Dovizioso-t. Miközben az elején öldöklő csatát mentek, megint egy kiesőt könyvelhettünk el, sajnos Tóth Imi volt az, aki kiállni kényszerült a boxba. Fekete nap ez a Tóth csapat számára, a legjobb, ha gyorsan elfejtik ezt a hétvégét, és már Malajziára koncentrálnak.Az élmezőnybe közben egyre jobban jött fel hátulról S. Aoyama a Repsol Hondával, és pár kör alatt már a második helyre is sikerült felzárkóznia, de hibázott melynek következtében elhagyta a pályát. Ez a felzárkózás nagyon tiszavirág életű volt. Eközben az első helyen továbbra is magányosan körözött Lorenzo, aki körönként egészen elképesztő módon több másodpercet vert a mezőnyre, ezzel teljes letargiába helyezve motoros társait. Őt követette, a verseny ezen szakaszában Bautista, Dovizioso, és Luthi. Majd egy újabb hármas csoport jött, H. Aoyama, Angelis, és Simon formációban. Szinte hihetetlen, de tegnapi óriási bukása ellenére már a 9. helyen haladt Roberto Locatelli.
Elől Luthi-n látszott a leginkább, hogy nagyon elszánt volt, ezt érhető is, hisz első dobogós helyezésére készült. Ezt, meg is kezdte azzal, hogy beszúrt Dovi-nak és megelőzte. A svájci ezekben a percekben régi 125-ös önmagát idézte. Viszont ennél fontosabb volt, hogy Lorenzo világbajnoknak mondhatta magát, köszönhetően, hogy Simon és H. Aoyama is elment Dovinak. A spanyolhoz hasonlóan honfitársa, Alvaro Bautista is kiegyensúlyozottan haladt szinte a verseny rajtja óta a 2. helyen. Tíz körrel a vége előtt, mintha Dovizioso újra életet lehelt volna motorjába, és kezdte leszakítani magáról Simon-t, és Aoyama-t. Miközben Lorenzo már nagyságrendileg több mint tizenkét másodperccel vezetett, de hogy az izgalmak ne maradjanak el, mögötte megkezdődtek az ilyenkor szokásos helyezkedések. Leginkább a 4. helyért ment az oda-vissza előzgetés a Dovi , Simon, Aoyama trió között. Ebből végül az olasz kiszakadt és elkezdte újra üldözőbe venni Bautista-t, ami sikerült is olyannyira, hogy voltak pillanatok, amikor már meg is tudta előzni, mert szerette volna minél előbb dűlőre vinni, és ezzel természetesen még egy kis plus feladatot adni Jorge Lorenzo-nak Malajziára. Öt körrel a vége előtt Lorenzo, Bautista, Dovizioso, Aoyama, Luthi volt a sorrend. Az első helyen haladó spanyol a futam alatt minta végig egy "más világban" versenyzett volna. A dobogó helyekért aztán megindult a gigászi csata, miután már csak négy kör volt hátra, Luthi robbantott és bejött 2-nak, de ezt Bautista gyorsan visszavette, mutatva ezzel, hogy nem eszik olyan forrón a kását. E
nnek ellenére, szinte kanyarról kanyarra változott a helyzet, Dovi most épp 4. volt, de a célegyenesben motorja erejét kihasználva elment Luti mellett, és már csak 3 kör volt hátra. Ekkor Bautista továbbra is a 2. volt, őt az előzésének köszönhetően a Honda-val motorozó Dovizioso követte, de kérdés volt vajon van-e elég kraft az olasz motorjában egy újabb előzés bemutatására. Az utolsó kört kezdték, úgy hogy az élen Lorenzo utcahosszal vezetett, és mivel Dovi 3. helye szinte biztosra vehető volt, még nem ünnepelhetett világbajnoki címet. Ettől függetlenül, mögötte, öldöklő csata ment a 2-3. helyért, mialatt a Lorenzo már a célban ünnepeltette magát. Végül nem változott a helyet a helyosztókon, és Bautista megtartotta 2. pozícióját Dovizioso-val szemben, aki továbbra is életben tartotta világbajnoki reményeit, még ha erre az esély erősen konvergál a nullához. A spanyol ezzel a győzelemmel a negyedliteresek között immáron 17. diadalának örülhetett. Némiképp megfricskázva a többieket, a boxba már egy kempingbiciklin érkezett, jelezve ő már ezzel is megnyeri a vb-t. A díjátadást követő sajtótájékozatón elmondta, nagyon boldog, hogy olyan elődök nyomdokaiba lépett, mint Max Biaggi, és Valentino Rossi a 250-es győzelmek tekintetében. Úgy érezte, minden kihozott ma a motorból, és magából is. Másik két dobogón végző társai elmondták, hogy a mai napon lehetetlen volt felvenni a lépést Lorenzo-val, de így is örülnek az elért eredményüknek.
Végeredmény: 1 1 J.LORENZO APRILIA 39'25.727 2 19 A.BAUTISTA APRILIA 39'45.361 19.634 3 34 A.DOVIZIOSO HONDA 39'45.451 19.724 4 4 H.AOYAMA KTM 39'45.524 19.797 5 12 T.LUTHI APRILIA 39'45.793 20.066 6 60 J.SIMON HONDA 39'46.772 21.045 7 58 M.SIMONCELLI GILERA 39'58.687 32.960 8 73 S.AOYAMA HONDA 39'58.770 33.043 9 3 A.DE ANGELIS APRILIA 39'58.778 33.051 10 55 Y.TAKAHASHI HONDA 40'10.541 44.814 11 15 R.LOCATELLI GILERA 40'14.460 48.733 12 16 J.CLUZEL APRILIA 40'19.737 54.010 13 17 K.ABRAHAM APRILIA 40'28.945 1'03.218 14 41 A.ESPARGARO APRILIA 40'35.095 1'09.368 15 28 D.HEIDOLF APRILIA 40'43.534 1'17.807 16 50 E.LAVERTY HONDA 40'46.966 1'21.239 17 32 F.LAI APRILIA 40'56.972 1'31.245 18 11 T.SEKIGUCHI APRILIA 40'59.302 1'33.575 19 8 R.WILAIROT HONDA 40'59.643 1'33.916 20 21 F.SANDI APRILIA 39'32.275 1 kör
|