Hírek : Jön a Japán Nagydíj |
Jön a Japán Nagydíj
motorinfo.hu 2007.09.20. 16:13
Festa bolognese a japán vezérkarok előtt? Stoner bajnok, ha Rossi előtt ér célba. Talma vb-éllovasként repül Motegibe.
2007. szeptember 19. szerda
Stoner a Honda otthonában lesz világbajnok? A Ducatinak ez akkora, de akkora dolog lenne, ami örök időkre bevésné magát a (sport)történelemkönyvekbe. A Borgo Panigale-i pszeudomanufaktúra élő adásban nyomja le a japán kolosszusokat, ráadásul a földkerekség legnagyobb motorgyártójához, a Hondához ezer szállal kötődő pályán... persze ez így, leírva szép, vörös álom de még nem történt meg... a bűvös szám 76, Casey Stoner ennyi ponttal vezet az összetett-második Valentino Rossi előtt. Ha előtte végez a leintésnél, akkor minden eldőlt: akkor 1974, Phil Read és az MV után megint olasz gyártó pilótája a bajnok. Erre az eshetőségre a Ducati közponjában óriáskivetítőkkel készülnek, ahová seregnyi szurkolót várnak. A siker egyik letéteményese a Bridgestone, a 2007-es gumiháború győztese... ők odahaza léphetnek be a dicsfénybe. A tét egy tehát egy óriási adag presztízs, és ez oda-vissza igaz.

Rossi célja az, hogy minél hosszabban húzza az idei bajnokságban úgy, hogy Stoner matematikailag még nem győzött. Más elképzelése nagyon nem lehet, és lássuk be, még ha most hétvégén nagyot ütne is a kis ausztrálon, akkor sem lenne még meg az a bizonyos veszett fejsze nyele. Itt jön képbe a másik célkitűzés, avagy a 2008-as M1 fejlesztése, mert ugye jövőre is rendeznek világsorozatot. A tét az életben maradás a Dokinak, és ebben a felállásban Estoril remek versenyt hozott. Reméljük, Motegiben sikerül tartani a színvonalat.

A Hondáktól (el)várható, hogy ott legyenek az elején, Haydennek és Pedrosának az is feladata volna ezúttal, hogy egy kicsit megvigasztalja a tokiói elöljárókat egy, lássuk be, csalódást okozó szezon Japán Nagydíján.

Ha pedig a bridgestone-os gyári alakulatok, a Kawasaki és a Suzuki is harcba szállnának a dobogóért, mint tették jópárszor idén... mellettük szól, hogy a japán gumisok tesztcsapata teljes létszámban, keresztbe-hosszába megmérte a pályát az elmúlt hetekben.

Ezúton kérünk elnézést, hogy a Japán GP beharangozójában semmilyen szaftos ügyről nem tudunk beszámolni. Nincsenek most borzasztó sztorik, sem őrületek, sem szópárbajok. Átigazolási történések igen, de az más lapra tartozik. Itt most a győzelemért szállnak síkra a pilóták, s ennek megfelelően a pályára koncentrálnak. Ide kapcsolódó hír, hogy a D'Antin Ducati által lapátra tett német Alex Hofmann helyét mégsem Chaz Davies veszi át, hanem - nyilván a helyszínre való tekintettel - egy régi ismerős, Shinichi Itoh integethet majd bele az optikába. Mi remek versenyt remélünk, előrejelzést nem adunk. A Ducati mennybe mehet, a másik oldal csattanós pofont kaphat, bravúr lenne, ha sikerülne hárítani ezt a meccslabdát is. Ahogy egy kommentező nagyon találóan a minap megjegyezte: minden lehetséges, meg annak az ellenkezője is.
Jorge Lorenzo is rövidre zárhatja a vb-t a 250-es kategóriában. 257 pontjával vezeti az összetettet egy portugáliai harmadik hely után, míg Andrea Dovizioso 206-tal követi. A meglehetősen tagolt motegi pálya akár kedvezhet is az olasz Hondájának, de Dovi lassan abba a helyzetbe kerül, hogy a győzelem sem lesz elég számára a bajnoki sikerhez. Nincs mese, Lorenzo sorsa a saját kezében van, ha ő ott tud lenni a dobogóközeli pozíciókban, akkor akár a feje tetejére is állhat az ellen. Sajátos helyzetben van Alex De Angelis: neki is van még némi halovány esélye, hiszen 197 pontot gyűjtött eddig. Számára a tét mégis sokkal inkább az, hogy meggyőzze és "maga mellé állítsa" a HRC vezérkarát, miután pályafutását hondásként folytatja a MotoGP-ben. Ráadásul azért az sem teljesen mindegy, hogy az ember ezüst- vagy bronzéremmel zár egy idényt...

...vagy negyedikként. Alvaro Bautista, az Estorilban győzedelmes csapattárs ugyanis 160-as kvótára ugrott múlt heti sikerével, és akár még meg is tréfálhatja a meglehetősen rossz szériát kifogó Alexet. A jobb eredményben bíznak a KTM-esek a felemás portugál kaland után, de nagyon készül Barbera és Tóth Imi is az újabb megmérettetésre. Japánban vélhetően újabb információkkal leszünk gazdagabbak a géposztály jövőjével kapcsolatban.
Elérkeztünk a minket leginkább lázban tartó kategóriához, a 125-höz. Amelyben a csata már nemcsak Talmácsi Gábor (209 pont) és Hector Faubel (204) között zajlik, hanem bizony az Aprilia RS és RSA, a régi és az új technika között is. A fiúk szinte tiszta lappal indulnak, a magyar előny öt pont, ami persze lehet nagyon sok is, de a mostani helyzetben ez semmi. Majdhogynem egál. A vb-t azért Talma vezeti, ami önmagában csodálatos dolog a bajnoki véghajrába kanyarodva. Az Aspar csapaton belüli derbi tehát újabb fejezetéhez ér... ezúttal ne az ellenfélé legyen az utolsó szó!

Tomoyoshi Koyama hazai pályán védheti harmadik helyét a KTM-mel, így népszerűsítve az osztrák márkát a Felkelő Nap országában. Az üzlet az üzlet. És várhatóan, mint mindig, most is parádéznak majd az olaszok (csak még azt nem tudjuk, pozitív vagy negatív előjelű lesz-e a parádé), akik a tabellán már ugyan nem sok vizet zavarnak, de mindenki előtt nyilvánvaló, hogy remek kvalitású pilótákról van szó: Simone Corsi és Mattia Pasini. A csehek embere, Lukas Pesek az elmúlt két versenyen mindösszesen három pontot szerzett, neki égető szüksége lenne még eredményekre, ha pályafutását tényleg a 250-ben szeretné folytatni. Kelő nappal mi is kelünk, hajrá magyarok!!!
|