Hírek : Kallio nyerte a drámai futamot |
Kallio nyerte a drámai futamot
motogphirek.hu 2008.03.31. 15:44
Az idei világbajnokság második futamára került sor Jerezben, ahol a 250 köbcentisek közül Alvaro Bautista várhatta a legjobb helyről a piros lámpák kialvását.
2008. március 30.
Mellőle a hétvégén újra magára találó Mika Kallio rajtolt, és a legtöbben ennek megfelelően az ő kettőjük küzdelmét várták. Lássuk mi történt a hihetetlen izgalmakat hozó futamon.
A rajtot a legjobban Kallio, Bautista és negyedik helyről induló Luthi kapta el, ellentétben Debonnal , aki a harmadik helyről várta a kezdést, de beragadt a rajtnál. Az élen Kallio motorozott megelőzve Lut hit és Simont, akit már támadott Bautista, miközben az első ötös egyre jobban kezdett elszakadni a mezőnytől. Az Asparosnak nem is kellett sok idő és bevágott a Repsolosnak és feljött a harmadik helyre. Hozzá hasonlóan Simoncelli is óriási tempót diktált és követte a spanyolt, csak közben majdnem letessékelte a pályáról honfitársát, Simont. Érdekesség volt, hogy az előző futam győztese, Pasini még csak a 15. helyen haladt. Kallio igyekezett otthagyni Luthit, de mialatt egymással voltak elfoglalva Bautitsa szinte nevető harmadikként mindkettőjüket megelőzte. Az első három helyen Tista, Kallio és Luthi állt, amikor elkönyvelhettük a verseny első kiesőjét Hector Faubel személyében. Az élen egyre feltűnőbb volt Simoncelli gyorsasága, aki már Kalliot és otthagyta és az Apriliás nyomába eredt. Kicsit hátrébb Barbera már a negyedik helyen motorozott, és ugyan sikerült előrébb jönni, de ez tiszavirág életű előzés volt, mivel utána rontott és egyből két pozíciót vesztett.
A mezőny elején egyre jobban szakadt el a spanyol olasz páros, akiket tisztes távolságból Kallio követett, de a finnek már a visszapillantóba is néznie kellett, hiszen Barbera és Simon nem messze mögötte jöttek. A győzelemért folytatott harcban Bautista próbálta növeli előnyét Simoncellivel szemben, de ahogy neki is, úgy a követő bolyban a KTM-esnek is már inkább védekeznie kellett, köszönhetően Barbera támadásainak. A korábbi üldözőtársa, Luthi már csak a hetedik volt, vélhetően nem volt teljesen rendben a motorja. A mezőny közepén Aoyama, Debon és Pasini voltak nagy harcban a 8. , 9. és 10. helyekért. Elől továbbra is a megszokott kettős vívott küzdelmet, ők egyedül tudtak 1'44-es időn belül motorozni. Kicsit hátrébb Barbera és Simon igyekezett a dobogóért, aminek a képzeletbeli legalsó fokát Kallio birtokolta. Igen ám, csakhogy ahelyett hogy előre törtek volna, megkapták a nyakukba az újra magára találó Luthit, aki nem sokat várt, és mindkét versenyzőt megelőzte. A végső sikerre esélyes kettős közül a feléhez közeledve úgy látszott, mintha Bautista egy kis előnyhöz jutott volna, persze ez csak tizedekben volt mérhető, mert Simoncelli a kanyarokban szinte már a kerekéhez ért.
Mindenképp szólni kell a Hondával versenyző Takahashiról is, aki már az ötödik helyre merészkedett előre. Igaz az egyedüli kérdés már csak az volt, hogy ki nyeri a futamot. Luthi azért hajtott, hogy életében először a negyedliteresek között is a dobogóra állhasson. A svájcinak össze is jött az előzés Kallioval szemben, és a harmadik helyen haladt a leintés felé, amikor már csak 9 kör volt hátra. Az izgalmakat továbbra is az első kettős tartogatta. Megfigyelhető volt, hogy Bautista motorja az egyenesben erősebb a Gileránál, de tudta ezt Simoncelli is, aki a kanyarban próbálkozott és hosszú idő után sikerült is neki az előzés. Ám ez csak pár kanyar erejéig volt sikerre vezető, annyi meggyugvás azonban mindkettőjüknek volt, hogy előnyük ekkor már kilenc másodpercre duzzadt, és csak magukra kellett figyelniük. Nem úgy, mint a 3. és 4. helyen, ahol Luthi és Kallio még nem rendezték le egymással a bronzérem sorsát. Aminek meg is lett az ára, mivel közben a nyakukra kapták Takahashit, igaz a japánnak nem volt sok esélye és viszonylag gyorsan lerázták magukról.
Ezt nem mondhatta el magáról Bautista, akit három körrel a vége előtt szinte lelökött a pályáról Simoncelli, aki jól tudta, ha valahol meg akarja nyerni a versenyt, az csak a kanyarban jöhet össze. A figyelmet azonban nem ők kapták, hanem az első nagy dráma, Luthi egy teljesen szokványos helyzetben egyszerűen kicsúszott az egyik kanyarban. Hihetetlen, de most sem jött össze a dobogó a svájcinak. Ekkor már mindenki azt hitte, hogy Kallio majd nyugodtan "besétál" a harmadik helyen és elől meg majd lesz valahogy. Hát lett is. Az utolsó körben, amikor már csak méterek voltak hátra, még mindig Bautitsa vezetett, amikor Simoncelli előzni próbálta az egyik kanyarban, de előzés helyett egyszerűen kiütötte a spanyolt, így mindketten kiestek. Utólag visszanézve, közelebb áll az igazsághoz, hogy talán túl nagy sebességgel esett be mindkét versenyző a kanyarba, így nem hibáztatható egyik sem. Ezzel azonban mit sem törődve, Kallio megnyerte a Spanyol Nagydíjat, a második helyen a célegyenesben előző Pasini jött be, akit nem kis meglepetésre Takahashi követett, akinek ha egy kicsit erősebb a Hondája valószínűleg megtarthatta volna ezüstérmét.
Nagy örömünkre Tóth Imrét a 15. helyen intették le, amivel megszerezte idei első világbajnoki pontját.
Végeredmény:
1. Mika Kallio KTM 45:27.908
2. Mattia Pasini Aprilia + 4.277
3. Yuki Takahashi Honda + 4.287
4. Hiroshi Aoyama KTM + 4.876
5. Hector Barbera Aprilia + 5.968
6. Alex Debon Aprilia + 13.633
7. Julian Simon KTM + 16.372
8. R.Locatelli Gilera + 22.571
9. Aleix Espargaro Aprilia + 28.606
10. Lukas Pesek Aprilia + 32.726
11. Alex Baldolini Aprilia + 38.602
12. R.Wilairot Honda + 43.371
13. Karel Abraham Aprilia + 54.159
14. Manuel Hernandez Aprilia +1:21.938
15. Imre Toth Aprilia + 1 kör
16. D.T.Pradita Yamaha + 1 kör
Kiesők:
Alvaro Bautista Aprilia
Marco Simoncelli Gilera
Thomas Luthi Aprilia
Manuel Poggiali Gilera
Fabrizio Lai Gilera
Eugene Laverty Aprilia
Hector Faubel Aprilia
|